Zasady Podróżowania i Odległości


Zasady Podróżowania i Odległości

Postprzez ShinjuRegashi » 21 maja 2014, 00:43 post_id: #308

Legenda

Lodowe Rubieże
1) Śnieżna Forteca
2) Lodowy Kieł
3) Mroźny Las
4) Zmarzłe Jezioro
5) Śnieżna Pustynia

Mroźne Pustkowia
6) Port na Krze
7) Kamienna Brama
8) Dzikie Ostępy
9) Zziębłe Równiny

Dolina Mgieł
10) Strażnica Mgły
11) Czarna Knieja
12) Góry Szarych Wiatrów
13) Wiszące Skały


Cienista Knieja
14) Jezioro Gwiazdy Zarannej
15) Leśne Sanktuarium
16) Mroczny Gaj
17) Leśna Polana
18) Port Na Klifie
19) Bluszczowe Góry

Szlak Rozdartej Skały
20) Zwodnicza Rozpadlina
21) Zębate Skały
22) Jaskinie Niknącego Echa
23) Pęknięty Szczyt
24) Przylądek Nadziei


Pustynia Trzech Słońc
25) Przejście Przez Góry
26) Wietrzny Gród
27) Pustynne Wydmy
28) Kupiecka Osada
29) Słoneczna Oaza
30) Świątynia Slońca

Wybrzeże Fal
31) Piaszczyste Wybrzeże
32) Port Na Plaży
33) Wioska Rybaków
34) Wklęsła Góra
35) Syreni Cypel


Wyspa Shinju
36) Warownia Strażników
37) Opuszczony Port
38) Wyschnięte Równiny
39) Trujący Las
40) Drzewo Shinju



Rodzaje podróży


W tym temacie zapoznasz się ze wszystkimi zasadami podróży postaci po świecie ShinjuRegashi. Mapa zamieszczona powyżej przedstawia wszystkie lokacje, jakie możesz odwiedzić na naszym forum.


Jak powszechnie wiadomo archipelag, na którym przyszło obecnie żyć naszym shinobi, składa się z trzech ogromnych wysp o różnorodnym klimacie i ukształtowaniu terenu. W zamierzchłych czasach każda z nich służyła za siedzibę jednemu z odłamów pierwszej cywilizacji. Stąd też pozostałości po wspaniałych twierdzach, sanktuariach i grodach, służących niegdyś za ośrodki kultury, gospodarki a także spełniających funkcje ważnych fortyfikacji obronnych.
Niestety nie zachowały się żadne dokumenty, które dostarczałyby informacji na temat wysp czy nawet miast. Zmusiło to odkrywców zaginionego świata do wykorzystania ich na własny, unikalny sposób, a także nadania im nowych nazw.

Ponieważ większość postaci nie dysponuje zdolnością teleportacji, aby dostać się z jednego punktu do drugiego należy odbyć podróż. Ze względu na specyfikę forum surowo zakazuje się przeskoków między wyspami, zamiast tego gracze mają do dyspozycji, dwie alternatywne metody wędrówki.


Podróż fabularna

Odbywamy ją w momencie, gdy sama wędrówka jest istotnym elementem dla dalszej rozgrywki. Powody mogą być różne – ucieczka lub pościg, wyprawa dyplomatyczna, poszukiwania… W takim wypadku konieczne jest dokładne wyznaczenie trasy zgodne z istniejącymi połączeniami między tematami i opisanie kompletnej wędrówki, nie pomijając żadnego z nich.


Podróż niefabularna

Odbywamy ją, gdy sama podróż i czas jej trwania nie mają dla gry żadnego znaczenia. Jeżeli postać po dotarciu do wioski chce udać się do swego mieszkania i odpocząć, nie musi po kolei zaliczać każdej mniejszej i większej uliczki. Znowu wyznaczamy trasę zgodnie z istniejącymi połączeniami pomiędzy tematami, ale wystarczy po jednym poście na każdą krainę, bez drobiazgowego opisywania całej podróży. Nadal jednak obowiązkowym elementem są wejścia do siedzib poszczególnych frakcji.



Wyznaczanie drogi


No dobrze, ale jak wyznaczyć trasę? W opisie wątku będzie można znaleźć instrukcję, jakimi ścieżkami należy kierować się do wyznaczonego celu. Gdyby jednak takowych informacji zabrakło, zawsze można posłużyć się zamieszczoną przez nas mapą, na której doskonale widać wyznaczone szlaki prowadzące praktycznie do każdej możliwej lokacji. Wspomniane wyżej tzw. "szlaki" to tematy, które znajdują się w każdym większym subforum(np. Lodowe Rubieże). Odpowiadają one za całą siatkę czerwonych przerywanych linii mieszczących się w obszarze jednego regionu. Oznacza to, że pisząc w tych tematach możemy się przemieścić do dowolnego miejsca znajdującego się w tym samym dziale lub też innego szlaku, przynależącego do regionu sąsiadującego. Aby wszystko stało się w stu procentach zrozumiałe posłużmy się teraz prostym przykładem, który zobrazuje nam w jaki sposób powinny odbywać się podróże.

Przykład


Shinobi A przynależy do frakcji pustelniczej, a zatem miejscem jego zamieszkania jest Śnieżna Forteca(1). Niestety, ze względu na misję zleconą przez samego przywódcę, musi on opuścić bezpieczne mury swojego miasta i udać się do Portu Na Krze(6). Po opuszczeniu fortecy musi napisać w temacie Szlak znajdującym się w regionie Lodowe Rubieże, następnie przejść do Szlaku umiejscowionego w dziale Mroźne Pustkowia. Dopiero stamtąd może przejść do wątku Port, aby pomyślnie ukończyć swoje zadanie. Warto wspomnieć, że podczas przemierzania swojej trasy przeszedł on jeszcze obok trzech lokacji oznaczonych cyframi (4),(7) oraz (9), jednakże zatrzymywanie się w nich nie było obowiązkowe, więc z powodzeniem mógł je pominąć. Oczywiście powyższy opis jest przykładem podróży niefabularnej. Gdyby była ona fabularna, ninja musiałby jeszcze napisać w wątkach, przez które przebiegał prowadzący do portu szlak. I tym o to sposobem przechodzimy do kolejnego ważnego zagadnienia jakim jest bezwzględny zakaz pisania postów typowo podróżnych w tematach innych niż "Szlak". Zakaz ten obowiązuje jednak tylko podczas podróży niefabularnej, w przypadku podróży fabularnej ninja nie jest ograniczony w żaden sposób.



Lokacja pojedyncza a obszarowa


Na oficjalnej mapie świata, w którym przyszło obecnie żyć wszystkim shinobi, można zaobserwować dwa rodzaje lokacji. Przy pierwszym z nich widnieje czerwona kropka, służy ona jako oznaczenie lokalizacji pojedynczej - tematu, który obejmuje tylko i wyłącznie konkretną budowlę [Strażnica Mgły(10)] lub miejsce [Lodowy Kieł(2)], oraz niewielki obszar dookoła nich. Są one o wiele mniejsze od drugiego dostępnego na forum rodzaju tematów, jakim są lokacje obszarowe. Oznacza się je czarną, cienką linią ciągłą, wyznaczającą granice ogromnych połaci terenu jaki zazwyczaj zajmują.
Jak ta różnica wpływa na rozgrywką? Na pewno można by tutaj wymienić wiele przykładów. Skupmy się jednak na tych najbardziej znaczących. Mianowicie przemierzenie lokacji pojedynczej zajmuje o wiele mniej czasu niż tej obszarowej, czego następstwem jest oczywiście szybsze osiągnięcie wyznaczonego przez nas celu. Warto też wspomnieć, że dwóch ninja znajdujących się w tym samym temacie opatrzonym czerwoną kropką ma dużo większe szanse na dostrzeżenie siebie nawzajem, niż w przypadku, gdy rozpoczynają zwiedzanie tematu obszarowego z jego dwóch przeciwległych końców.
Jak więc widzimy należy bardzo rozsądnie planować eksplorację poszczególnych wątków, gdyż czasami może to zadecydować nawet o życiu lub śmierci naszej postaci.


Odległości między lokacjami


Bardzo ważnym elementem zamieszczonej w tym temacie mapy archipelagu jest widniejąca w jej lewym dolnym rogu skala. To właśnie na jej podstawie określana jest odległość pomiędzy poszczególnymi lokalizacjami, co za tym idzie, czas jaki zajmuje przebycie jej. Niestety ze względów praktycznych oraz fabularnych niemożliwe było zastosowanie jednakowej skali na lądzie oraz obszarach morskich, i dlatego na wyspach obowiązuje podziałka 1:1,35 (1 kratka na mapie to w rzeczywistości 1,35km), zaś na wodzie 1:74,25 (1 kratka na mapie to 74,25 km w rzeczywistości). Należy także pamiętać, że poszczególne regiony oraz tematy posiadają własne mapy z odpowiednio dopasowaną skalą, która pokrywa się z informacjami na mapie głównej.
Więcej o odległościach oraz zasadach ich dotyczących można dowiedzieć się w poście znajdującym się niżej.


Podróż morska


Ze względu na specyfikę świata, w którym przyszło żyć naszym shinobi, jednym z niemożliwych do pominięcia rodzai podróży jest przeprawa morska. Na każdej z trzech wysp znajduje się połączony ze stocznią port, z którego wypływają najróżniejsze statki, transportujące ninja do oddzielonych morzem lokacji. Statki poruszają się po subforum o nazwie "Rubinowe Morze" lub "Wszechocean", są one tematami i posiadają specjalną rubrykę, w której podróżujący mają obowiązek napisać w jakiej części przestrzeni morskiej znajduje się obecnie ich okręt. Domyślnymi miejscami cumowania wszystkich okrętów są oczywiście porty i podczas zwykłych podróży niefabularnych udostępniane są połączenia jedynie pomiędzy nimi. W przypadku podróży fabularnej (grupowa wyprawa na inną wyspę w celu podbicia miasta należącego do innej frakcji), wykorzystywane są zazwyczaj specjalne statki budowane w stoczni. Nie są one niczym ograniczone i mogą przybić do dowolnego brzegu na danej wyspie. W takim przypadku wszyscy znajdujący się na nich ninja zobowiązani są do napisania w temacie, znajdującym się najbliżej miejsca do którego przycumowali. Należy pamiętać, że skala morska jest o wiele większa od tej obowiązującej na lądzie, dlatego podróże morskie zajmują dużo więcej czasu. Warto więc dokładnie je planować, gdyż po wyruszeniu może już nie być czasu na zmianę swoich postanowień. Oczywiście pływanie statkiem nie jest jedyną metodą, która pozwoli nam pokonać odległości morskie. Shinobi dysponują przecież wieloma rodzajami technik dającymi podobny efekt. Często jednak podróżowanie okrętem jest dużo bardziej opłacalne.



Przykład odbywania podróży morskiej




Shinobi A jest mieszkańcem leśnej wyspy Shikkotsurin, pragnie on popłynąć na wyspę Ryu w celach turystycznych. Najpierw musi więc udać się do Portu Na Klifie(18) i wsiąść na statek. Kiedy to zrobi, automatycznie przenoszony jest do działu "Przestrzeń Morska", gdzie w odpowiednim temacie pisze posta podróżnego (obowiązkowego w przypadku każdego rodzaju podróży), dopiero wtedy może znaleźć się w lokacji Port Na Krze(6) i zakończyć swoją podróż morską. Niestety, aby zejść z lądu będzie on musiał uiścić opłatę w wysokości 300y pobieraną od każdego podróżnika nie należącego do frakcji stacjonującej na wyspie, do której przypłynął. Pieniądze wpływają oczywiście do skarbca danej frakcji, a więc logicznym jest, że to jej władze ustalają wysokość pobieranej opłaty. Wspomniana wcześniej kwota 300y jest jedynie wartością domyślną.



Każdy gracz piszący na jakimkolwiek rodzaju szlaku - morskim lub lądowym - ma obowiązek na końcu swojego posta załączyć informację o tym, jaką lokacje opuścił i do jakiej lokacji zmierza! Szlaki są tematami zbiorczymi, odpowiadającymi za wszystkie czerwone przerywane linie znajdujące się w obszarze jednego regionu, dlatego załączenie tej informacji pozwoli nam określić, na jakim odcinku szlaku aktualnie znajduje się gracz!
Avatar użytkownika
ShinjuRegashi

Administrator
Administrator
 
Posty: 1000384
Dołączył(a): 8 sty 2014, 01:02
POSTĘP
Pokaż Zwiń
  • Sława ogólna:
  • Reputacja Paragona: 0
  • Reputacja Renegata: ...
  • Keihatsu Tensuu:
  • Gakujutsu Tensuu: 0
  • Shinju: 100
  • Yeny: 0
  • Liczba śmierci: 0
  • Zwiń
STATYSTYKI
Pokaż Zwiń
  • Siła: 100
  • Szybkość: 100
  • Zręczność: 100
  • Wytrzymałość: 100
  • Percepcja: 100
  • Siła woli: 100
  • Charakter: 100
  • Kontrola czakry: 100
  • Punkty czakry: 5000
  • Zwiń
CECHY
Pokaż Zwiń
  • Ranga: Konto Fabularne
  • Wioska:
  • Klan:
  • Ekwipunek: -
  • Wygląd i ubiór: -
  • Lokacja opaski: -
  • Dodatkowe statystyki: -
Zwiń
UŻYTKOWNIK
Pokaż Zwiń


Re: Zasady Podróżowania i Odległości

Postprzez ShinjuRegashi » 21 maja 2014, 00:48 post_id: #309

Ruch na forum



- Sytuacje, które wymuszają na nas korzystanie z odległości to : walki, pościgi, atak frakcji na wyspę, próba podboju miasta, event (jeśli MG prowadzący tak zażąda), misja (jeśli MG prowadzący tak zażąda) i wszelkie inne akcje fabularne, które wymagają od postaci dokładnego liczenia czasu.
- Temat z odległościami pokazuje nam ile kilometrów mamy do przebycia pomiędzy poszczególnymi punktami. Przykładowo pomiędzy pkt 17, a 18 mamy dwie informacje z odległością. By wyliczyć jaka jest realna odległość pomiędzy tymi miejscami, musimy dodać do siebie te liczby, w tym przypadku 4,5 + 2,9 = 7,4.
- Wynik z poprzedniego myślnika to odległość jaką nasza postać musi pokonać by się przemieścić po szlakach. Dlaczego warto się po nich poruszać ? W czasie fabularnej podróży osobnik na szlaku jest 2 razy szybszy niż poza nim. Oczywiście dotyczy to tylko biegu bądź jazdy na jakimś stworzeniu, wszelkie twory latające zachowują swoją prędkość, dlatego posiadając tego typu rzeczy warto skorzystać z kalkulatora i samemu wyliczyć sobie najkrótszą drogę, jeśli szlak takowej nie pokazuje.
- Korzystając z tej mapki MG może dokładnie wyliczyć w ile dany shinobi dotrze na pole walki (np. atakowanej osady), w którym momencie ujrzy dym nad swoim celem, a w którym zobaczy latającego nad nią wroga. Wszystko jest z góry ustalone, dlatego członek ochrony Lidera Frakcji, który odszedł 2 km od osady bardzo szybko do niej wróci, za to ekipa zwiadowcza z drugiego końca wyspy ma zdecydowanie mniejsze szanse.
- W przypadku podróży i pościgów morskich trzeba się liczyć z kilkudziesięciogodzinną przeprawą. Statki są zdecydowanie szybsze od shinobi, który starają się poruszać po wodzie, co zazwyczaj kończy się dla nich tragedią. Po tak wielkim oceanie nie warto poruszać się przy pomocy własnych zdolności, najlepiej skorzystać z gotowych łodzi. Powód jest bardzo prosty, odległości na morzu są zdecydowanie większe niż na lądzie, a tutaj podróż szlakami nic nie pomaga ! Statki są przystosowane do bardzo szybkiego poruszania się, za to człowiek zawsze liczy tylko na siebie, warto dodać że fale wcale nie będą mu sprzyjać, to samo tyczy się pogody.
Avatar użytkownika
ShinjuRegashi

Administrator
Administrator
 
Posty: 1000384
Dołączył(a): 8 sty 2014, 01:02
POSTĘP
Pokaż Zwiń
  • Sława ogólna:
  • Reputacja Paragona: 0
  • Reputacja Renegata: ...
  • Keihatsu Tensuu:
  • Gakujutsu Tensuu: 0
  • Shinju: 100
  • Yeny: 0
  • Liczba śmierci: 0
  • Zwiń
STATYSTYKI
Pokaż Zwiń
  • Siła: 100
  • Szybkość: 100
  • Zręczność: 100
  • Wytrzymałość: 100
  • Percepcja: 100
  • Siła woli: 100
  • Charakter: 100
  • Kontrola czakry: 100
  • Punkty czakry: 5000
  • Zwiń
CECHY
Pokaż Zwiń
  • Ranga: Konto Fabularne
  • Wioska:
  • Klan:
  • Ekwipunek: -
  • Wygląd i ubiór: -
  • Lokacja opaski: -
  • Dodatkowe statystyki: -
Zwiń
UŻYTKOWNIK
Pokaż Zwiń


Powrót do Strona główna forum

Powrót do Wiedza Potrzebna w Trakcie Rozgrywki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość



ssrpg.pl