Egzaminy na Wyższą Rangę


Egzaminy na Wyższą Rangę

Postprzez ShinjuRegashi » 27 maja 2014, 22:18 post_id: #331

Rangi fabularne


Podczas apokalipsy sprzed kilku lat cały system świata ninja został unicestwiony. Nie mówimy już o roli jaką niegdyś spełniali, czyli organizacjach militarnych na usługach lordów feudalnych, ale głównie o wewnętrznej hierarchii. Dawniej siłę ninja ustalało się poprzez przeprowadzenie egzaminu, który był swoistym pokazem siły pomiędzy poszczególnymi wioskami. Dzisiaj nikt nie potrzebuje przeprowadzać tych małych symulacji wojny, ponieważ toczone są prawdziwe konflikty zbrojne, na bardzo szeroką skale. Mimo to, z jakiegoś powodu ludzie nadal chcą nazywać się Jouninami, chcą manifestować swoją wyższość. Z tego też powodu na skutek porozumienia wszystkich trzech frakcji, wprowadzono swego rodzaju igrzyska, które w teorii mają zastraszyć przeciwników, a także w niektórych przypadkach uszczuplić ich siły bez większych możliwości odwetu. Ostatecznie jednak tytuły uzyskane podczas nich, są prestiżowe i odpowiadają one temu jak bardzo dany shinobi jest rozpoznawalny.



Wynagrodzenie za poszczególne rangi


Mimo iż fabularnie tytuły odpowiadają prestiżowi, to aby uwidocznić różnice w sile postaci, za każdy awans dostajemy określoną liczbę KT:


Genin:

- Kompletnie nierozpoznawalna osoba, trzeba się dowiedzieć o jej istnieniu fabularnie


Genin -> Chuunin:

- + 50 KT


Chuunin -> Tokubetsu Jounin:

- +75 KT


Tokubetsu Jounin -> Jounin:

- +100 KT



Sposoby na podniesienie rangi



Możemy wyszczególnić kilka sposobów podniesienia rangi swojej postaci:

1) Egzamin
2) Walka
3) Zasługi dla frakcji



Egzaminy


Mimo iż wojna między Wyznawcami Shinju a Sojuszem Shinobi trwa cały czas, to póki nie mają miejsca jawne działania militarne, to raz na 3 miesiące odbywa się egzamin na wyższe rangi. Jest to swego rodzaju napinanie muskułów pomiędzy frakcjami, nie odpalając póki co tykającej bomby. Ze względów bezpieczeństwa egzamin odbywa się u neutralnych pustelników, z tego powodu Ci którzy chcieliby zakłócić przebieg egzaminu, będą musieli się zmierzyć z dwoma wrogimi frakcjami. Zasady przeprowadzania egzaminów są elastyczne, ale mimo to jest kilka zasad które należy absolutnie przestrzegać:

1) Jest to wydarzenie absolutnie fabularne. Żadnych potężnych NPC którzy w dowolnej chwili spacyfikują awanturnika lub przerwą walkę przed wykonaniem egzekucji.
2) Aby egzamin był przeprowadzony, muszą zostać do niego dopuszczone wszystkie 3 frakcje.
3) Każdy shinobi ma prawo się podjąć egzaminu, jeśli tylko spełnia wymagania do zdobycia kolejnej rangi. Znaczy to że nikt nie może mu zabronić dostać mu wystartować, jeśli tylko dostanie się w odpowiednie miejsce. Jeśli ktoś jest uwięziony, to logicznym jest iż nie ruszy do walki.


Cała reszta zasad jest elastyczna. Przywódcy frakcji mogą je zmieniać na skutek negocjacji między sobą. Z paroma wyjątkami, wystarczy zwyczajna przewaga głosów 2:1. Mimo to "domyślna" forma egzaminu wygląda następująco:

1) Na egzamin może przyjść dowolna ilość obserwatorów (możliwe do zawetowania przez pustelników, jeśli wyczują zagrożenie ze strony innej frakcji)
2) Egzamin polega na 2 walkach, po wygraniu każdej z nich, uczestnik awansuje na wyższą rangę.
3) Zgodnie z zasadą "[i]volenti non fit iniuria
", dopuszczalna jest śmierć na egzaminie, jeśli nie została zadana w wyniku niedozwolonego ataku (na przykład spoza areny)
4) Zakazane są egzekucje na pokonanym przeciwniku.
5) Każdy uczestnik może wybrać sobie sekundanta, który w krytycznym momencie postara się uratować podopiecznego (oczywiście jego wkroczenie jest równoznaczne z przegraną zawodnika)
6) Walki odbywają się w formacie 1v1, na specjalnie przygotowanych (i opisanych) wcześniej arenach, które tuż przed walką są rozlosowywane walczącym.[/i]




Rangi


Powyższy przykład sprawdza się tylko podczas zawieszenia broni pomiędzy frakcjami. Jednak jak wiadomo, zdarza się że konflikt jest na tyle napięty, iż nawet dyplomata nie ma możliwości porozmawiać z przedstawicielami drugiej frakcji. Dlatego też ten konkretny przykład jest bardziej uniwersalny, ponieważ pozwala on na awans poprzez egzekwowanie założeń fabularnych gry. Ninja mordując kogoś jest w stanie awansować na kolejną rangę (inaczej mówiąc jest w stanie zdobyć prestiż który postawi go na równi z zwycięzcami egzaminu). Oczywiście nie wystarczy zwykłe morderstwo, są ku temu specjalnie ograniczenia:

1) Aby zyskać rangę, to gracz musi wyjść z inicjatywą zabójstwa (nie może to być samoobrona)
2) Zamordowany musi należeć do wrogiej frakcji
* Wyznawcy Shinju mogą zawsze zdobyć rangę poprzez atak na Sojusz i na odwrót
* Pustelnicy z zasady mają neutralne stosunki z pozostałymi frakcjami, chyba że zostaną zaatakowani
* Pustelnicy mogą zdobyć rangę poprzez wyeliminowanie celów, na zlecenie zadane przez konkurencyjną frakcję
* Wszystkie frakcje mogą zdobyć rangę poprzez wyeliminowanie zdrajców frakcji (czyli byłych członków)
3) Aby zyskać wystarczający szacunek, morderstwo musi być dokonane na wyspie do której należy członek przeciwnej frakcji(a potem się z niej wydostać!).
4) Zabójstwo musi być wykonane samodzielnie, jeśli ofiara posiada tą samą rangę co łowca
* Poziom doświadczenia ofiary może być co najwyżej o 1 niższy atakujący Genin posiada poziom doświadczania C+, rangę zdobędzie pokonując drugiego Genina z doświadczeniem na poziomie min C)
5) Zabójstwo może być wykonywane w maksymalnie 3-osobowej grupie, ofiara ma rangę wyższą niż łowcy
6) Zabójstwo osoby z niższą rangą nie daje niczego.
7) Zabójstwo nie może zostać dokonane podczas walki egzaminacyjnej i nie może sprawiać wrażenia "przypadku"
8) Wszelkie bitwy pomiędzy frakcjami zaliczają się do poniższego akapitu niżej, nie do walk!



Zasługi dla frakcji


Przywódca frakcji ma prawo przyznać dowolnej osobie awans, w dowolnym momencie, o ile tylko go posiada. Co to znaczy że posiada awans?

1) Awans może zostać "ofiarowany" frakcji przez MG za zakończenie sukcesem globalnych akcji takich jak eventy(te z podziałem na frakcje), wyścig w odkrywaniu Wyspy Shinju czy inwazje na wyspy. Wszelkie nagrody dla frakcji muszą być zatwierdzone przez członka administracji.
2) Awans może zostać "ofiarowany" frakcji przez administrację w celu minimalnego jej wzmocnienia, gdy absolutnie przestaje się liczyć na arenie międzynarodowej (podobny system jak w przypadku dodatkowych punktów KT w przypadku dołączenia do najsłabszej frakcji)
3) Awans może zostać "ofiarowany" wszystkich frakcjom w celu przyśpieszenia rozwoju fabuły (szczególnie w przypadku gdy nie doszło do egzaminu z przyczyn fabularnych


Awans zawsze jest awansem na konkretną rangę. Dla przykładu, za odparcie najazdu wrogów, frakcja może otrzymać 2 egzaminy na chuunina i 1 na tokubetsu jounina.

Zawsze muszą istnieć podstawy fabularne (nie koniecznie poprawne w sposób pozafabularny) do awansu danej osoby. Jeśli lider ma do wyboru kilku ninja, powinien wybierać zgodnie z charakterem i upodobaniem swojej postaci.
Avatar użytkownika
ShinjuRegashi

Administrator
Administrator
 
Posty: 1000384
Dołączył(a): 8 sty 2014, 01:02
POSTĘP
Pokaż Zwiń
  • Sława ogólna:
  • Reputacja Paragona: 0
  • Reputacja Renegata: ...
  • Keihatsu Tensuu:
  • Gakujutsu Tensuu: 0
  • Shinju: 100
  • Yeny: 0
  • Liczba śmierci: 0
  • Zwiń
STATYSTYKI
Pokaż Zwiń
  • Siła: 100
  • Szybkość: 100
  • Zręczność: 100
  • Wytrzymałość: 100
  • Percepcja: 100
  • Siła woli: 100
  • Charakter: 100
  • Kontrola czakry: 100
  • Punkty czakry: 5000
  • Zwiń
CECHY
Pokaż Zwiń
  • Ranga: Konto Fabularne
  • Wioska:
  • Klan:
  • Ekwipunek: -
  • Wygląd i ubiór: -
  • Lokacja opaski: -
  • Dodatkowe statystyki: -
Zwiń
UŻYTKOWNIK
Pokaż Zwiń

Powrót do Strona główna forum

Powrót do Wiedza Potrzebna w Trakcie Rozgrywki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość



ssrpg.pl