Poradnik dla Nowych Graczy


Poradnik dla Nowych Graczy

Postprzez ShinjuRegashi » 24 gru 2013, 14:50 post_id: #4


Aby uprosić Wam grę, stworzony został ten oto poradnik, będący zbiorem najważniejszych linków i wielu porad dotyczących gry. Mamy nadzieję, że będzie on bardzo pomocny. Kliknięcie w odpowiednie, znajdujące się poniżej obrazki, pozwoli na przejście do tematów z bardziej szczegółowym opisem omawianych kwestii.



Regulamin jest jedną z istotniejszych rzeczy na forum. Radzimy się z nim zapoznać jeszcze przed rozpoczęciem gry. Przypominamy, iż przebywanie na naszym forum wiąże się z automatyczną akceptacją panującego na nim regulaminu.



Po przeczytaniu takich rzeczy jak regulamin (oczywiście robi to każdy - podobnie jak na strony +18 wchodzą osoby tylko pełnoletnie), można zabrać się za zapoznanie z forum i panującą na SR mechaniką. Kartę postaci zakładamy w tym (klik) dziale. Przy jej tworzeniu korzystamy ze wzoru karty postaci, który znajduje się tutaj (klik). Zachodzi jednak pytanie... Jak rozdać statystyki? Jakie techniki wybrać dla swojej postaci? Które specjalizacje wybrać? O tym za chwilę.



W tym temacie odnajdziecie dokładnie opisane realia uniwersum ShinjuRegashi. Ukazany jest w nim również podział i opis wszystkich Frakcji. Jeśli nie wiecie jeszcze, czy opowiedzieć się po stronie Sojuszu Zjednoczonych Sił Shinobi lub Wyznawców Shinju (albo też zachować Pustelniczą neutralność), przytoczona historia najpewniej rozwieje Wasze wątpliwości, pomagając w podjęciu decyzji. Wybór frakcji jest niebywale ważny. Determinuje on sposób życia naszej postaci. Tyczy się to przede wszystkim aspektów społecznych (np. Wyznawcy Shinju wykazują się braterstwem, lecz dla przeciwników są bezwzględni, dodatkowo od maleńkości wpaja im się posłuszeństwo wobec Guru, podczas gdy członkowie frakcji Pustelników wychowywani są w duchu wolności i swobody), choć wpływa jednakże niezaprzeczalnie w większym lub mniejszym stopniu na pełen obraz tworzonej przez nas postaci.



Spis graczy ShinjuRegashi podlega stałej aktualizacji. Należy się z nim koniecznie zapoznać. Pomoże to w zminimalizować możliwość wystąpienia przykrych niespodzianek (brak miejsca w klanie/frakcji). Wydzieliliśmy odpowiednią ilość miejsc dla każdego z klanów, celem uniknięcia tworzenia mało zróżnicowanych postaci. Zależy nam na zachowaniu wielobarwności świata. Na naszym forum wcielić się można w przedstawicieli wielu sławnych rodzin, choć istnieje też możliwość rozpoczęcia przygody jako wolny strzelec.


Biorąc pod uwagę fakt, że nie każdy na początku chce przyswajać olbrzymią ilość danych, poniżej streścimy poszczególne statystyki. Należy podkreślić, że minimalna wartość w jakiejś statystyce na start to 10 pkt, a maksymalna 35 punktów. Na początku do dyspozycji mamy 160 punktów (w przypadku JuJutsu sytuacja kształtuje się nieco inaczej - jeśli jesteście ciekawi, proponujemy zajrzeć do tematu Specjalizacje i zapoznać się bliżej z bonusami przeznaczonymi dla graczy, którzy pragną być jak Rock Lee).

Chakra: Jest to energia, za pomocą której wykonujemy techniki. Nad tym nie trzeba się chyba rozwodzić, im więcej tym lepiej.
Siła: Statystyka odpowiedzialna za obrażenia zadane przez naszą postać za pomocą walki kontaktowej. Innymi słowy: im więcej siły, tym mocniej tniemy i uderzamy. Siła jest także odpowiedzialna za wysokość skoku i ilość kilogramów, którą jesteśmy w stanie udźwignąć.
Szybkość: Jest odpowiedzialna za prędkość, z jaką porusza się nasza postać, oraz ilość ciosów, jaką jest w stanie wyprowadzić.
Zręczność: Odpowiedzialna za prędkość składania pieczęci, unikanie i parowanie ataków, oraz prędkość, przy jakiej jesteśmy w stanie utrzymać się na nogach. Jeżeli szybkość znacznie przekracza zręczność, najzwyczajniej w świecie nie będziemy mogli wykorzystać swojego pełnego potencjału.
Wytrzymałość: Odporność na ciosy, zmiany temperatur, choroby, trucizny i tak dalej. Jest także ważna przy dłuższych walkach i ucieczkach, gdyż odpowiada za szybkość męczenia się.
Siła Woli: Bardzo podobna do charakteru. Jest odpowiedzialna za upór naszej postaci, a także bardzo ważna dla użytkowników Genjutsu, którzy - posiadając jej jak najwięcej - są w stanie tworzyć śmiercionośne iluzje.
Charakter: Odpowiada za wytrzymałość psychiczną naszej postaci. Jeden - widząc człowieka rzygającego krwią - zemdleje w mig, a drugi będzie mógł przy tej scenie wszamać sobie obiad. Jest bardzo ważna w walce z Genjutsu oraz odpowiada za ilość ran, przy której stracimy przytomność.
Percepcja: Odpowiedzialna jest za odpowiednie działanie wszystkich zmysłów shinnobi, czyli węchu, wzroku, dotyku, słuchu i smaku. Im więcej percepcji, tym lepiej i dalej widzimy, a nasz czas reakcji jest coraz lepszy.
Kontrola Chakry: Odpowiedzialna za działanie technik, do których używa się zasobów chakry. Im większą wartość posiada nasza kontrola chakry, tym nasze techniki będą silniejsze.



Na początek gry otrzymujemy dziesięć technik. Zależnie od poziomu, jaki reprezentuje nasza karta postaci, zostają nam przyznane rangi technik. Jak rozdać pierwsze dziesięć technik? Wszystko jest tutaj (klik). Co dalej? W końcu nasza postać się rozwija, czyż nie? Zasady nauki technik znajdziemy na tej (klik) stronie.



Specjalizacje, jak sama nazwa wskazuje, odzwierciedlają to, w czym nasza postać jest dobra. Na samym początku wybieramy trzy specjalizacje. Ich kolejność jest bardzo istotna, gdyż zależą od niej bonusy otrzymane przez naszą postać.



Specjalizacja Soshijutsu pozwala na korzystanie z ninjutsu żywiołowych. Ilość natur chakry zależy ściśle od klanu, gdyż niektóre zabraniają posiadania tej specjalizacji, inne zaś wymagają konkretnego żywiołu. W niektórych rodzinach zależy to od naszego widzimisię. Osoby bez klanu nie posiadają takich ograniczeń i mogą dowolnie dobierać swoje żywioły. Istnieje pięć podstawowych natur chakry, są to: Katon, Futon, Raiton, Doton i Suiton. Niektóre ze starszych klanów nadal praktykują Hijutsu, mogąc posługiwać się żywiołami łączonymi.



Aby zróżnicować rozwój poszczególnych postaci, wprowadzony został system atutów. Polega on na wylosowaniu w momencie rozpoczęcia gry jednego z kilku atutów, który będzie nam towarzyszył przez całą rozgrywkę. Każdy posiada tylko jeden atut i nie można go zmienić. Aby go otrzymać, należy wypisać z ogólnej listy sześć interesujących nas atutów, przydzielić im numerki od 1 do 6, a następnie wysłać przez PW lub GG do admina z prośbą o wylosowanie jednego z nich. Admin rzuca kostką i uzyskany wynik decyduje, z jakim atutem startujemy. Dodatkowo, aby uniknąć zakładania kolejnych kont, aż wylosuje się nam idealny atut, każda nasza nowa postać w tym klanie będzie miała ten sam atut.



Teraz, mając już wylosowany atut i ogólne pojęcie na temat tego, jaką chcemy zrobić postać, można zakasać rękawy i brać się za pisanie! Nakreślimy teraz, podsumowując jednocześnie nabytą przed chwilą przez Was wiedzę, w jakiej kolejności należy uzupełniać KP, żeby było ergonomicznie i prawidłowo.

a) Informacje ogólne – Tutaj umieszczamy takie rzeczy jak Nindo, które jest mottem naszej postaci, bądź zdaniem, które najlepiej ją określa. Imię, nazwisko (można przyjąć klanowe bądź wymyślić własne), płeć (rzecz chyba oczywista), datę urodzenia (podajemy rok i erę; początkujący Genin powinien być raczej nastolatkiem, a nawet nieco młodszy, czyli coś w granicach 7-16), waga i wzrost (budowa ciała naszej postaci, warto zauważyć, że jeśli nie podajemy jednostek, to pierwsza jest waga, a drugi wzrost. Następną mamy przynależność (i tutaj należałoby się zastanowić, w jakiej frakcji chcemy ulokować naszą postać). Na koniec wpisujemy posiadane pieniądze – na początek mamy 500 Y (można je przeznaczyć na dowolny przedmiot, który mieści się w podanej kwocie, już podczas składania zapisu).
b) Informacje o zdolnościach – koniecznym jest uzupełnienie takich pól jak Ranga (na początek Genin), Klan (jeśli go nie mamy, informujemy, że postać jest bezklanowcem), Żywioł chakry (można go wybrać tylko wtedy, gdy posiadamy Soshijutsu), Specjalizacje (uwaga: w przypadku klanów czasami wymagane są niektóre specjalizacje! Warto także dobrze zastanowić się nad kolejnością). Kolejna rubryka - Techniki - będzie omówiona w osobnym punkcie. W polu Atut umieszczamy nazwę i opis atutu. Najlepiej także zawrzeć w nim nick osoby, która losowała.
c) Statystyki – Na początek mamy do wyboru 160 wolnych pkt statystyk i możemy je rozdać wedle własnego upodobania, pamiętając o zasadzie 10-35 (wyjątkiem jest już wspomniane JuJutsu).
d) Opis Postaci – Praktycznie najważniejsza część od strony fabularnej. To tutaj znajduje się wygląd naszej postaci, jej charakter, a także przeszłość. Z racji, iż gramy na pbfie, to właśnie tutaj mamy okazję pokazać swoje umiejętności pisarskie. Od długości naszej biografii zależy ilość technik, jaka nam przysługuje na start. W przypadku, gdy biografia ma 0,5 strony A4 - mamy 6 technik rangi D, jeśli ma 1 stronę A4 to do rozdysponowania otrzymujemy 5 technik rangi D i 1 rangi C, zaś jeśli ma 2 strony A4, to posiadamy 5 technik rangi D i 2 rangi C.
e) Techniki – wróćmy więc do pominiętej rzeczy, a więc jutsu, które będzie umiała nasza postać. Na start posiadamy 4 jutsu elementarne (są to Kawarimi, Henge, Kakuremino i Nawanuke). Jednak jeśli chcemy, możemy zamienić Kawarimi bądź Henge na jej żywiołowy odpowiednik (jeśli takowy istnieje). Jak zostało wspomniane, ilość technik i ich ranga zależy od biografii.
f) Ekwipunek startowy naszej postaci – Na początek otrzymujemy następujący ekwipunek: Paczka kunai [10szt.]; Paczka shuriken [15szt.]; Plecak bądź Torba Medyczna z Kaburą. Najczęstszym błędem w tym miejscu jest wybieranie plecaka i kabury na raz, a mamy do wyboru ALBO plecak, ALBO torbę medyczną z kaburą.

W przypadku jeśli okaże się że są błędy w Karcie Postaci i Moderator poprosi o jakąś korektę, po poprawieniu ich, prosimy o napisanie nowego posta w tym samym temacie z treścią "Poprawione" lub "Zmiany dokonane". Dzięki temu nie będzie ryzyka że Mod po poinformowaniu go na priv/GG, zapomni o tym.

Mamy nadzieję, że poradnik choć trochę pomógł Wam wystartować na naszym forum. Inne użyteczne informacje możecie znaleźć w tym (klik) dziale.
Avatar użytkownika
ShinjuRegashi

Administrator
Administrator
 
Posty: 1000384
Dołączył(a): 8 sty 2014, 01:02
POSTĘP
Pokaż Zwiń
  • Sława ogólna:
  • Reputacja Paragona: 0
  • Reputacja Renegata: ...
  • Keihatsu Tensuu:
  • Gakujutsu Tensuu: 0
  • Shinju: 100
  • Yeny: 0
  • Liczba śmierci: 0
  • Zwiń
STATYSTYKI
Pokaż Zwiń
  • Siła: 100
  • Szybkość: 100
  • Zręczność: 100
  • Wytrzymałość: 100
  • Percepcja: 100
  • Siła woli: 100
  • Charakter: 100
  • Kontrola czakry: 100
  • Punkty czakry: 5000
  • Zwiń
CECHY
Pokaż Zwiń
  • Ranga: Konto Fabularne
  • Wioska:
  • Klan:
  • Ekwipunek: -
  • Wygląd i ubiór: -
  • Lokacja opaski: -
  • Dodatkowe statystyki: -
Zwiń
UŻYTKOWNIK
Pokaż Zwiń

Powrót do Strona główna forum

Powrót do Regulamin i Porady

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość



ssrpg.pl